Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Mercedes 190 - gaśnie na LPG po dłuższej jeździe

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2014-04-27

Pytanie o eksploatację instalacji.

Mercedes 190 - gaśnie na LPG po dłuższej jeździe

Pytanie

Witam, był już taki temat, odpowiedź jaka padła to sprawdzić obieg układu chłodzenia. Chodzi o gaśnięcie auta na LPG po jeździe dłuższej niż kilka minut, ze stałą prędkością np. trasa po wrzuceniu luzu lub przygasaniu na luzie w mieście, po jeździe dłuższej niż 15 min. Jeżdżąc w mieście krócej niż 15 min nic się nie dzieje - tak jak bym jeździj na PB. Jazda w mieście nie jest największym problemem.  Obroty spadną nieraz do 400, ale się podnoszą. Inaczej jest poza miastem, zjeżdżając z trasy wytracam prędkość, redukuję biegi a i tak mi zgaśnie po wrzuceniu luzu. Nie ma różnicy z jaką prędkością się jedzie, pęd powietrza nie zdmuchuje gazu z miksera, ponieważ dolot ustawiony pod LPG. Parownik zregenerowany jest na oryginalnym osprzęcie - BRC tecno 100kW.  Moje auto to Mercedes 190E z silnikiem 2.0 KE-Jet. Założona jest instalacja podciśnieniowa LPG I generacji. Auto na gazie chodzi ładnie tylko czemu gaśnie po dłuższej jeździe? Fachowiec regenerujący reduktor i regulujący mi instalację powiedział, że membrany muszą się ułożyć - pojeździć z 1,5 tys km i jeżeli problem nie ustąpi podjechać. Proponuje mi stabilizatory obrotów ale wcześniej nie było tego problemu, nawet kompensacji reduktora nie było, a auto chodziło mimo silnika zalewanego przez  reduktor i nie było przygasania ani gaśnięcia.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Układy zasilania typu KE-Jetronic po pewnym czasie eksploatacji na gazie mogą przysparzać pewnego rodzaju problemów głównie ze stabilizacją biegu jałowego. Powodem jest schodzenie paliwa z główki rozdzielacza a tym samym zmiana połozenia klapy spiętrzającej. Rozwiązaniem jest stosowanie stabilizatorów biegu jałowego, które mają za zadanie podnieść obroty w czasie pracy na gazie.

środa 2014-05-07
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie