Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody z tego zestawienia nadają się do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Nieco lepszymi wydają się Mercedes B-Class B 180 i Opel Meriva 1.4 Turbo ponieważ z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nie wymagają stosowania lubryfikacji. Ponadto nie trzeba wykonywać okresowej kontroli luzów zaworowych.
Nissan Note 1.6 i Ford B-Max 1.4 z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają zastosowania układu lubryfikacji (tylko w przypadku instalacji IV generacji, system V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji). Dodatkowo silniki tych dwóch samochodów wymagają okresowej kontroli i ewentualnej korekty wartości luzów zaworowych (zgodnie z zaleceniami producentów).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl