Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNajlepszym wyborem wydaje się Volvo S60 ponieważ zastosowany w nim silnik 2.5 może być poddany adaptacji na zasilanie gazowe z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować. Wymaga także zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania instalacji IV generacji).
Natomiast w samochodach:
zastosowano silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które wymagają zastosowania instalacji dedykowanych.
Z informacji do jakich mam dostęp wynika, że do silnika 1.6 150 KM (110 kW) samochodu Volvo V40 dedykowane instalacje LPG opracowały firmy: AC S.A. (STAG) i Landi Renzo, natomiast jednostki napędowej 1.6 156 KM (115 kW) samochodu Mercedes B-Class 2012 r. dotychczas żaden z producentów nie opracował pod kątem zasilania LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl