Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 5.6 SEL (242 KM) samochodu Mercedes S-Class (1989) ma mechaniczny wtrysk benzyny K-Jetronic lub KE-Jetronic.
W pełni bezpieczna dla silnika i jego precyzyjnego układu pomiaru przepływu powietrza adaptacja na zasilanie LPG nie jest możliwa.
Konwersja z użyciem systemu II generacji spowoduje, że cały układ dolotowy będzie wypełniony mieszanką gazowo-powietrzną, która przy każdym cofnięciu płomienia spowoduje uszkodzenie przepływomierza.
Układ sekwencyjny nie jest możliwy do zastosowania z uwagi na brak sygnału wtryskiwaczy benzynowych (nie ma wtryskiwaczy elektromagnetycznych).
Jedyną bezpieczną metodą adaptacji były systemy III generacji (wtrysk ciągły LPG - Necam Koltec EGI, Landi Renzo IGS czy Tartarini Etagas).
Więcej na temat tych instalacji w artykule "III Generacja - Wtrysk ciągły gazu w fazie lotnej".
Niestety to już historia LPG i systemy te nie są oferowane.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl