Uwagi pytającego:
W mojej wersji fabrycznie brak w aucie koła zapasowego. Jest kompresor i komplet naprawczy. Jest problem z dopasowaniem butli toroidalnej, dodatkowo trzeba ją raczej umieścić pod kątem! Może są na rynku butle w kształcie walca nieco dłuższe o mniejszej średnicy? Chciałbym wiedzieć czy montaż LPG będzie bezpieczny dla silnika? Auto użytkuję od trzech sezonów jedynie w sezonie letnim! Silnik, zawieszenie itd. sprawują się bez zarzutu, jednak marzą mi się dłuższe wycieczki ... Obecnie używam paliw najwyższej jakości. Dziękuję, Czekam na odpowiedź, Piotr.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Mercedes SLK (2002), 200 Kompressor silnik 2.0 163 KM (120 kW) może być poddany adaptacji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Zbiorniki możliwe do zamontowania w tym nadwoziu to: toroidalny 28 l o średnicy 520 mm lub walcowy 40 l o średnicy 360 mm.
Silnik ten jak najbardziej nadaje się do zasilania gazowego i nie ma obaw by stało się coś niedobrego, oczywiście pod warunkiem odpowiedniego doboru komponentów, prawidłowo wykonanego montażu i terminowej, zgodnej z zaleceniami producenta obsłudze gazowego układu zasilania i silnika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl