Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,5 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
Ładowanie video...

Montaż Instalacji LPG

Ładowanie video...

Eksploatacja Instalacji LPG

Ładowanie video...

Jaką instalację LPG wybrać?

Wtorek 2015-04-07

Jaką instalację LPG wybrać?

Mercedes W124 E (1990), 300 CE (W124) 3.0 L6 180 KM (132 kW)

Uwagi pytającego:

Witam, Jeśli mógłbym prosić o namiary naprawdę dobrego warsztatu, który by mi dobrze i fachowo założył instalację gazową.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC

Silnik 3.0 L6 180 KM w samochodzie Mercedes W124 E (1990) to jednostka napędowa wyposażona w mechaniczny układ wtrysku benzyny (KE-Jetronic), co powoduje, że może on być zasilany LPG tylko z wykorzystaniem systemów II generacji (instalacje podciśnieniowe z elektroniczną regulacją) lub III generacji (wtrysk ciągły LPG w fazie gazowej).

Najbezpieczniejszą dla układu dolotowego tego silnika i znajdującego się w nim bardzo precyzyjnego układu pomiarowego jest instalacja III generacji. Są to jednak systemy obecnie nie produkowane i z tego powodu bardzo trudno dostępne.

Zastosowanie instalacji II generacji jest możliwe, lecz jest związane z możliwością wystąpienia zjawiska powrotu płomienia, czyli niekontrolowanego zapalenia się mieszanki gazowo-powietrznej w kolektorze dolotowym (tzw. strzał w układ dolotowy), co może skończyć się uszkodzeniem kosztownego układu pomiarowego systemu K-Jetronic.

Co do warsztatu to trudno kogoś polecać, skoro najbezpieczniejsze dla tego silnika systemy są już praktycznie niedostępne.

Środa 2015-04-08

Oliwer Sandowski

Monter KME

Silnik 3.0 L6 180 KM w samochodzie Mercedes W124 E (1990) to jednostka napędowa wyposażona w mechaniczny układ wtrysku benzyny (KE-Jetronic), co powoduje, że może on być zasilany LPG tylko z wykorzystaniem systemów II generacji (instalacje podciśnieniowe z elektroniczną regulacją) lub III generacji (wtrysk ciągły LPG w fazie gazowej).

Najbezpieczniejszą dla układu dolotowego tego silnika i znajdującego się w nim bardzo precyzyjnego układu pomiarowego jest instalacja III generacji. Są to jednak systemy obecnie nie produkowane i z tego powodu bardzo trudno dostępne.

Zastosowanie instalacji II generacji jest możliwe, lecz jest związane z możliwością wystąpienia zjawiska powrotu płomienia, czyli niekontrolowanego zapalenia się mieszanki gazowo-powietrznej w kolektorze dolotowym (tzw. strzał w układ dolotowy), co może skończyć się uszkodzeniem kosztownego układu pomiarowego systemu K-Jetronic.

Co do warsztatu to trudno kogoś polecać, skoro najbezpieczniejsze dla tego silnika systemy są już praktycznie niedostępne.

Środa 2015-04-08

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum

Silnik 3.0 L6 180 KM w samochodzie Mercedes W124 E (1990) to jednostka napędowa wyposażona w mechaniczny układ wtrysku benzyny (KE-Jetronic), co powoduje, że może on być zasilany LPG tylko z wykorzystaniem systemów II generacji (instalacje podciśnieniowe z elektroniczną regulacją) lub III generacji (wtrysk ciągły LPG w fazie gazowej).

Najbezpieczniejszą dla układu dolotowego tego silnika i znajdującego się w nim bardzo precyzyjnego układu pomiarowego jest instalacja III generacji. Są to jednak systemy obecnie nie produkowane i z tego powodu bardzo trudno dostępne.

Zastosowanie instalacji II generacji jest możliwe, lecz jest związane z możliwością wystąpienia zjawiska powrotu płomienia, czyli niekontrolowanego zapalenia się mieszanki gazowo-powietrznej w kolektorze dolotowym (tzw. strzał w układ dolotowy), co może skończyć się uszkodzeniem kosztownego układu pomiarowego systemu K-Jetronic.

Co do warsztatu to trudno kogoś polecać, skoro najbezpieczniejsze dla tego silnika systemy są już praktycznie niedostępne.

Środa 2015-04-08

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl

Silnik 3.0 L6 180 KM w samochodzie Mercedes W124 E (1990) to jednostka napędowa wyposażona w mechaniczny układ wtrysku benzyny (KE-Jetronic), co powoduje, że może on być zasilany LPG tylko z wykorzystaniem systemów II generacji (instalacje podciśnieniowe z elektroniczną regulacją) lub III generacji (wtrysk ciągły LPG w fazie gazowej).

Najbezpieczniejszą dla układu dolotowego tego silnika i znajdującego się w nim bardzo precyzyjnego układu pomiarowego jest instalacja III generacji. Są to jednak systemy obecnie nie produkowane i z tego powodu bardzo trudno dostępne.

Zastosowanie instalacji II generacji jest możliwe, lecz jest związane z możliwością wystąpienia zjawiska powrotu płomienia, czyli niekontrolowanego zapalenia się mieszanki gazowo-powietrznej w kolektorze dolotowym (tzw. strzał w układ dolotowy), co może skończyć się uszkodzeniem kosztownego układu pomiarowego systemu K-Jetronic.

Co do warsztatu to trudno kogoś polecać, skoro najbezpieczniejsze dla tego silnika systemy są już praktycznie niedostępne.

Środa 2015-04-08

Do tego samochodu pasują instalacje:






    Partnerzy