Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ uwagi na zastosowane w układzie rozrządu hydrauliczne popychacze lepszym pod kątem zastosowania LPG samochodem wydaje się silnik 1.4 16V (95 KM) Fiata 500L. Dzięki temu nie trzeba pamiętać o okresowej regulacji luzu zaworowego. W Fiacie można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Hydrauliczne popychacze nie są oczywiście warunkiem koniecznym, aby silnik mógł być zasilany paliwem gazowym. Silnik 1.6 (117 KM) Mitsubishi ASX także można z powodzeniem zaadaptować do zasilania LPG. W nim również można zastosować instalację IV lub V generacji. Jednak decydując się na system IV generacji należy zastosować dodatkowy układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest on potrzebny.
Bez względu na zastosowany rodzaj systemu zasilania LPG, silnik Mitsubishi wymaga okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych, zgodnie z zaleceniami producenta.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl