Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 9 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Kiedy wymieniać filtry LPG


Oleje do aut z instalacją LPG


Jak wybrać dobry warsztat?

Czwartek 2018-11-01

Jaką instalację LPG wybrać?

Mitsubishi Colt (2006), CZ3 1.3 95 KM (70 kW)

Uwagi pytającego:

Witam, mam problem z instalacją LPG Tartarini. Auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec i tam fabrycznie została zainstalowana instalacja LPG. Problem dotyczy wyczuwalnego zapachu gazu w kabinie pojazdu z nawiewu jak i poza nią. Po wizycie u mechanika została stwierdzona nieszczelność uszczelek reduktora. Mechanik wymienił uszczelki i problem znikł na jakieś 3 tygodnie. Mechanik zaręczał, że nie trzeba wymieniać całego reduktora tylko uszczelki wystarczą. Obecnie nadal czuć gaz. Krótko po wymianie uszczelek reduktora auto przestało przełączać się na gaz, po wizycie w serwisie stwierdzono awarię mapsensora, który został wymieniony. Dodatowo od samego początku użytkowania auta zapala się kontrolka silnika, tylko w przypadku jazdy "na gazie" i za jakiś czas znika. Po wizycie w serwisie gdzie był podłączony komputer mechanik stwierdził, że jest to " pusty błąd" cokolwiek to oznacza i nie widzi żadnych usterek. Samochód podczas jazdy w sytuacjach: hamowania, redukcji biegu np. na skrzyżowaniu, czy tzw. luzu niespodziewanie gaśnie. Obroty wariują spadając do 0-500 i gaśnie silnik. Odwiedziłam już 3 mechaników i auto przeszło niezliczoną ilość regulacji. Nie wiem czy trafiłam na osoby niekompetentne, czy problem jest na tyle skomplikowany. Czy są Państwo w stanie mi coś poradzić?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Reduktory Tartarini mimo dość prostej konstrukcji bywają kłopotliwe w naprawie Zdarza się, że po wymianie zestawu naprawczego (membran i uszczelek) reduktor jest mało stabilny pod względem ciśnienia, potrafi także "popuszczać" gaz po obwodzie zwłaszcza zaraz po przełączeniu auta na zasilanie gazowe, kiedy silnik jeszcze nie jest w pełni rozgrzany.

Kontrolka "check" zawsze oznacza jakiś błąd. Możliwe, że urządzenie diagnostyczne, które było podłączone nie było w stanie zidentyfikować tego błędu.

Gaśnięcie lub falowanie obrotów na biegu jałowym często wynika z zabrudzenia bloku przepustnicy, mimo że objawy odczuwalne są jedynie podczas pracy silnika na gazie.

Wtorek 2018-11-06