Pytanie
Witam ponownie,
Wkrótce zakładam gaz do swojego outka. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie lubryfikacji gniazd zaworowych (opinie są podzielone, choć wielu gazowników przyznaje, że to coś w rodzaju uspokojenia obaw użytkownika auta, niż rzeczywista ochrona silnika). Dlaczego do jednych Outlanderów 2,4 poleca Pan lubryfikację gniazd zaworowych, a do drugich niekoniecznie jak np. Outlander z 2009 z instalacją Vialle napisał pan że nie potrzeba, natomiast do innych na gazie IV generacji owszem.
I czy przy lubryfikacji kłopot luzów zaworowych też mógłby występować rzadziej? Czytam w książce obsługi mojego auta, że te luzy są regulowane automatycznie. Czy to oznacza, że w ogóle się tu nie ingeruje?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plO potrzebie montażu lubryfikacji oprócz samej konstrukcji silnika decyduje również rodzaj instalacji gazowej. Przy instalacjach IV generacji i regulowanych luzach zaworowych, jezeli głowica może ulec przedwczesnemu zużyciu zalecam stosowanie lubryfikacji. Nie jest ona wymagana przy instalacjach V generacji. Potwierdzają to moje obserwacje warsztatowe, jak równiez deklaracje dystrybutora, firmy Vialle.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl