Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody:
mogą być poddane adaptacji na zasilanie LPG. Można w nich zastosować jeden z wielu oferowanych na rynku zastawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestaw systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Według mnie najlepszym wyborem jest Toyota ponieważ ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymaga stosowania lubryfikacji ani żadnej innej metody dodatkowej ochrony zaworów.
W przypadku Mitsubishi i Hondy należy stosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG). Dodatkowo w silnikach tych pojazdów należy kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych. W Mitsubishi co około 30 tys. km, w Hondzie co 15-20 tys. km. Pomimo tego, że w Hondzie czynność tę wykonujemy częściej to nie wymaga ona wymiany żadnych elementów, gdy konieczne jest skorygowanie luzów zaworowych, dzięki czemu regulacja luzów (jeśli zajdzie taka potrzeba) będzie prostsza i w związku z tym tańsza.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl