Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Mitsubishi Outlander - przygotowanie auta do montażu instalacji LPG

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
sobota 2014-04-26

Jaką instalację LPG wybrać?

Mitsubishi Outlander - przygotowanie auta do montażu instalacji LPG

Pytanie

Witam
Zakupiłem miesiąc temu Mitsubishi Outlander I-generacji z silnikiem benzynowym 2.4 MIVTEC. Auto jest z 2005 roku, pochodzi z polskiego salonu (158.000km). Planuję oczywiście założenie instalacji gazowej, ponieważ w mieście spalanie wychodzi ok 15 l przy spokojnej jeździe, oczywiście przy mniej spokojnej spala 2-3 litra mniej, jednak do zmniejszenia apetytu na paliwo muszę go dobrze przegonić za miastem
(ten silnik nie nadaje się do spokojnej jazdy, bo wtedy wzrasta spalanie. Zrobiłem nim 2000 km i wciąż testuję).
Odnośnie gazu zamierzam założyć STAG IV premium, ale narazie zapalająca się co jakiś czas kontrolka check engine wskazuje, po podłączeniu pod kompa i przebadaniu sond, że skończył się katalizator, a raczej 2 katalizatory w kolektorze. Chcę więc zacząć od naprawy tej sytuacji, Czy to prawda, że instalowanie nowego kosztownego oryginału katalizatora mija się z celem w przypadku użytkowania aut na gazie, bo gaz wypali go 2 razy szybciej. Fachowcy od wydechów regenerują je za połowę ceny oryginału, wstawiając zamiast ceramiki metalowe elementy katalizatorów. Tylko czy taki katalizator zda egzamin przy instalacji gazowej i nie będzie tej pomaranczowej denerwujacej kontrolki. Nie interesuje mnie jakieś oszukiwanie sond czy inne pozbywanie się kontrolki bez rozwiązania tego problemu. Wiem, że wielu użytkowników aut z gazem przez cały czas jeździ z check engine, wielu z nich z nich zgania to na źle dobraną mieszankę czy jakoś tak, ale ja uważam, że wiekszość jeździ bez sprawnego katalizatora co nie jest dziwne, bo ten kosztuje 3-4 tys zł. Regenerowany połowę mniej lub dużo mniej. Co pan sądzi o tym sądzi? Dodam, że nie żałuję kasy na auto, zależy mi na ich najwyższej sprawności i chcę właściwie podejść do tematu. To będzie mój pierwszy gaz i tylko dlatego że Outlander pali 15, a nie 10-12 l jak twierdził właściciel.

Pozdrawiam

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Osobiście nie uważam, by stosowanie oryginalnych katalizatorów nie miało sensu przy instalacji gazowej. Jeżeli chce Pan rzetelnie przeprowadzić naprawę auta to jest to słuszne, aczkolwiek na pewno kosztowne rozwiązanie. Dobrze jest najpierw zweryfikować stan katalizatora, być może powodem jest jedynie usterka sondy za katalizatorem.

środa 2014-05-07
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  EUROGAZ Małgorzata Madej
Sezamkowa 14
66-620, Gubin
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie