Pytanie
Samochód wyprodukowany w październiku 1998 i ma czarną pokrywę zaworów. Słyszałem opinie nawet w warsztatach, że te silniki mają ceramiczne gniazda i zawory i przy gazie ten silnik szybko może ulec uszkodzeniu. Jedynym rozwiązaniem jest instalacja V generacji z wtryskiem gazu w stanie ciekłym. Czy to prawda, czy da się bez uszkodzenia silnika zamontować instalację np. sekwencyjną, jeśli tak to jakie dla tego silnika. Proszę o fachową odpowiedź bo jestem już skołowany tyloma różnymi opiniami. Pozdrawiam.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki Forda Mondeo 1.8 produkowane w latach 1996-1998 o kodzie silnika RKB - posiadają automatyczną (hydrauliczną) regulację luzów zaworowych i bardzo dobrze znoszą eksploatację na instalacjach gazowych IV generacji (sekwencyjnych) nie wymagając dodatkowych zabiegów.
Natomiast silniki produkowane w latach 1998-2000 o kodzie silnika RKF/RKJ/RKH/RKK posiadają regulowane luzy zaworowe, co podczas eksploatacji na gazie może skutkować skasowaniem tych luzów i doprowadzić do wcześniejszego zużycia głowicy. Przy tych silnikach polecam montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Dodatkowo bezwzględnie pamiętać należy o konieczności okresowej kontroli ewentualnie regulacji luzów i w swoim doświadczeniu przy takiej konfiguracji wielokrotnie spotkałem się z tymi silnikami prawidłowo funkcjonującymi na gazie.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl