Pytanie
Witam! 3 m-ce temu kupiłem Saaba 9.3 sprowadzonego z Holandii z instalacją Vialle, który palił na autostradzie 9,3 l gazu a w mieście 11,5 l, generalnie żyleta. Po jakimś czasie zaczęła zapalać się kontrolka "check", pojechałem do Konina (a mieszkam w Poznaniu), gdzie warsztat naprawił pompę gazu, uzupełnił olej w pompie itp. Od czasu naprawy "check" zapala się naprawdę sporadycznie, ale wzrosło zużycie LPG do 18-20 l a w dodatku co 2 tygodnie muszę uzupełniać płyn w chłodnicy bo gdzieś znika. Nie znaleziono żadnej nieszczelności. Nie wiem czy to ma jakiś związek z przepałem? W obecnej chwili jazda na gazie się nie opłaca.Proszę o pomoc bo wszyscy wymiękają nie wspomnę już o tym, że mechanicy mówią, że auto jest w świetnym stanie, ma super instalację ale nie wiedzą gdzie problem. Pozdrawiam Robert
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plInstalacja Vialle V generacji (wtrysk gazu w fazie ciekłej) nie posiada możliwości regulacji. Pracuje w oparciu o fabryczny program wgrany do sterownika gazowego i bieżące sygnały z układu benzynowego. Bardzo ważnym jednak jest poprawnosć funkcjonowania wszystkich elementów w układzie benzynowym, odpowiedzialnych za prawidłowe wysterowanie dawki paliwa. Proponuję skontrolować szczelność instalacji gazowej i dokładnie odczytać błąd ze sterownika benzynowego (check). To powinno naprowadzić na przyczynę zwiększonego spalania.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl