Pytanie
Witam, W poniedziałek zainstalowałem BRC Seqent 24 (Accord Honda 2.0 2004). Z instalatorem uzgodniłem, że kolektora nie bedą zdejmowali tylko podłączą ciśnienie do kolektora i to zapobiegnie dostaniu się opiłków do środka. Widziałem jak Oni to robią ale pierwszy nawiert ten nisko, który poźniej łączy się z parownikiem wykonali bez żadnego ciśnienia, następnie podczas czyszczenia pokrywy opiłki poleciały i do przepustnicy (przewód od filtra powietrza zdjęty) ale z tamtąd wyciągneli odkurzaczem. Zapytałem czy to nie przeszkadza bo słyszałem o podparciu zaworów czy coś takiego. Odpowiedział, że tylko te pod wtryski są ważne bo opiłki mogą dostać się do głowicy a te z dołu kolektora nie przeszkadzają. Samochód odpalił i na razie dobrze jeździ ale trochę nie daje mi to spokoju. Dodam, że mam aluminiowy kolektor stąd moje pytanie czy moje obawy są słuszne i może to czymś grozić? Z góry dziękuję za fachową odpowiedź. Jacek Kowalski
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNie dobrze jest gdy opiłki dostaną się do którejkolwiek części kolektora ssącego, natomiast rzeczywiście podczas nawiercania blisko przepustnicy opiłki można wydobyć przy pomocy odkurzacza. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo, to można przyjąć, że żadne opiłki nie dostały się pod zawory głowicy.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl