Pytanie
Dzisiaj miała miejsce dziwna sytuacja. Podjechałem na stację i zatankowałem gaz do pełna. Odpaliłem samochód i po chwili jak zwykle przełączył się na gaz (tak przynajmniej myślałem) bo zaświeciła się kontrolka, że jadę na gazie. Po ok. 100km jakoś odruchowo spojrzałem na wskaźnik paliwa i zobaczyłem, że świeci mi rezerwa (a benzyny miałem wlane ponad 20L). Popatrzyłem na wskaźnik od gazu i okazało się, że zbiornik z gazem jest pełny. Zatrzymałem się i zgasiłem samochód. Po chwili znów go odpaliłem i już jechał na gazie. Dlaczego mimo iż świeciła się kontrolka, że jadę na gazie samochód spalał benzynę? Taka sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz. I teraz nie mam pewności czy jadę na benzynie czy na gazie. Moja instalacja to STAG-4
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSytuacja taka może mieć miejsce, jeżeli jeden z programowanych parametrów wymuszający powrót na benzynę zostanie zarejestrowany przez sterownik Stag-4. Parametry te to m.in.: temperatura gazu, minimalna lub maksymalna prędkość obrotowa.
W celu zdiagnozowania problemu konieczne jest podłączenie instalacji pod program diagnostyczny i skontrolowanie czy powyższe parametry są ustawione prawidłowo.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl