Pytanie
Wypadanie zapł. na 2,4,6 (6-najczęściej) cyl. na zimnym silniku (po 20 min. problem jakby maleje, ale już pali się "check engine"). Pełna wymiana inst.zapłonu, diagnostyka-nadal to samo. Na benzynie bez zarzutu. Pamiętam, że problem zaczął się od zwarcia obudowy sterownika z klemą "+" bez sensu usytuowanie na aku. Pytanie: czy mógł się uszkodzić sterownik? Czy zamontować nowy? W warsztatach majstry nie chcą rozwijać tego tematu, wg. nich instalacja jest dobra, zawodzi zapłon. W ten sposób koło się zamyka, koszty już ok. 3.00. Bez sensu.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plUszkodzenie sterownika gazowego bardzo łatwo jest zdiagnozować - wystarczy pomierzyć wysterowanie wtryskiwaczy gazu przy pomocy oscyloskopu. Jeżeli sygnał będzie - można usterkę wykluczyć. Przyczyny Pana problemów upatrywałbym raczej w nieprawidłowej regulacji instalacji lub uszkodzeniu wtryskiwaczy gazu.
Raczej mało prawdopodobna jest usterka sterownika na skutek zwarcia. Tego typu uszkodzenia są trwałe, występują cały czas, więc silnik w ogólnie nie pracowałby na gazie na poszczególnych cylindrach.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl