Uwagi pytającego:
Chciałbym jak największy zbiornik w kole zapasowym i wycenę również instalacji V generacji.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik ten można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, co wymaga okresowej kontroli ich wartości, co około 30 tys. km.
Jeśli chodzi o zbiornik LPG to w tym samochodzie mieści się w miejscu koła zapasowego torus o pojemności 77 l (średnica 720 mm).
Natomiast co do instalacji V generacji to jej montaż jest teoretycznie możliwy (silnik jest do tego przystosowany). Natomiast trzeba dokładnie sprawdzić konstrukcję kolektora dolotowego. Czy jest w nim miejsce na osadzenie wtryskiwaczy ciekłego LPG i poprawne wprowadzenie paliwa do kolektora. W przypadku wtryskiwaczy fazy gazowej (w IV generacji gazowych układów zasilania) nie ma z tym problemu, natomiast wtryskiwacze w systemach V generacji muszą być osadzone w ściśle określonym położeniu. Czasami konstrukcja kolektora na to nie pozwala. Trzeba to ocenić w warsztacie.
Koszty instalacji V generacji (Vialle LiquidSI) do tego typu silnika to ponad 8 tys. zł.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl