Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Nissan Primera (2001), 1.8 114 KM (84 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2015-12-15

Pytanie o eksploatację instalacji.

Nissan Primera (2001), 1.8 114 KM (84 kW)

Pytanie:

Witam.

Jestem posiadaczem Primery P11, z roku 2001, silnik 1,8. Od czasu (od 2012 r.) zainstalowania instalacji gazowej przejechałem 60 tys. km. W tym roku z chwilą pojawienia się przymrozków pojawił się problem. Na zimnym silniku, podczas przełączania z benzyny na gaz, na biegu jałowym, silnik gaśnie. Natomiast w czasie jazdy odczuwalne jest szarpnięcie podczas przełączania.

Ta sytuacja ma miejsce w temperaturze powietrza poniżej zera. Na ciepłym silniku wszystko jest OK. Po zaprowadzeniu samochodu do naprawy i zgłoszeniu problemu panowie gazownicy przeprowadzili regulację parametrów ECU gazu. Po przyjeździe do domu, problem nie zniknął, a dodatkowo zapaliła się kontrolka check energine. Po ponownym zaprowadzeniu samochodu do naprawy ten sam serwis stwierdził, że winą szarpania są parownik i wtryskiwacze, które należy wymienić. Koszt 800 zł. Na co nie zgodziłem się. Podczas jazdy do domu check znów zapalił się.

Moje pytanie brzmi, czy jest możliwe, że po 60 tys. oba te elementy są do wymiany, czy nie ma możliwości wymiany uszczelek? I czy to na pewno w.w. części są przyczyną szarpania i zapalenia się kontrolki silnika.

Proszę o Waszą opinię.

Z poważaniem,
Tomasz

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Usterki reduktora i listwy wtryskiwaczy po przebiegu około 60 tys. km są możliwe. Jednak opisane przez Pana objawy wskazują raczej na zabrudzenie wtryskiwaczy gazowych, ponieważ problemy występują tylko przy pierwszym przełączeniu na gaz na zimnym silniku.

Charakter odkładających się w listwie wtryskowej zanieczyszczeń powoduje, że w niskich temperaturach zwiększają one swoją gęstość (tężeją), co jest przyczyną ograniczenia możliwości przemieszczania się elementów wewnętrznych wtryskiwaczy. Jest to powodem występowania wymienionych przez Pana objawów. Wtryskiwacze BRC są co prawda nierozbieralne, lecz można je wyczyścić.

Polecam lekturę artykułu Czyszczenie wtryskiwaczy gazowych.

środa 2015-12-16
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  All-Gaz Piotr Nepelski
Zrębińska 76
28-230, Połaniec
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie