Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ wymienionych w zestawieniu samochodów lepszą propozycją pod kątem eksploatacji na gazie wydaje się Toyota Verso 1.8 Valvematic, ponieważ jej silnik z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych i wykonywania okresowego sprawdzania i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Można zasilać go LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 2.0 Nissana Qashqai może być także zasilany LPG z wykorzystaniem instalacji IV lub V generacji, jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, w przypadku zastosowania instalacji IV generacji, należy zamontować układ lubrfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Bez względu na rodzaj zastosowanego systemu zasilania LPG w silniku Nissana należy okresowo sprawdzać, ewentualnie regulować luzy zaworowe (co około 30 tys. km).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl