Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki obu pojazdów to zupełnie inne konstrukcje.
Stosowany w samochodzie Nissan Qashqai (2011) silnik 2.0 4WD (141 KM) ma pośredni wtrysk benzyny i w związku z tym można poddać go konwersji do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba tylko pamiętać, by w przypadku zastosowania instalacji IV generacji zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik ten ma także regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Silnik Audi 2.0 TFSI (200 KM) jest wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny, co oznacza, że do jego adaptacji na LPG należy zastosować instalację dedykowaną.
Z informacji, które mam wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych (BRC, Elpigaz, KING, Landi Renzo, STAG, Tartarini, Zavoli i Zenit).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl