Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody bez problemu będą pracowały na LPG. Ich silniki mogą być dostosowane do zasilania gazowego z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Jednak dwa z nich wydają się nieco lepsze, a może raczej wygodniejsze w eksploatacji na gazie. Są to: Opel Frontera 2.2 16V i Opel Vectra 2.0 turbo. Silniki tych samochodów nie wymagają stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych ponieważ w ich układach rozrządu zastosowano hydrauliczne popychacze.
W przypadku Nissana X-Trail 2.5 16V wymagane jest zastosowanie lubryfikacji (w przypadku wykorzystania systemu IV generacji). System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Dodatkowo silnik ten wymaga okresowej kontroli luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl