Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Nowe Twingo, Jaka instalacja, jak z serwisem?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
sobota 2011-01-08

Jaką instalację LPG wybrać?

Nowe Twingo, Jaka instalacja, jak z serwisem?

Pytanie

Witam,Jestem posiadaczem nowego modelu renault Twingo z silnikiem 1.2 16v 75KM. Auto posiadam od nowości. Ma 60tys. przebiegu. Planuję załozyć do niego instalację LPG (nie mam zamiaru robić tego po taniości, ale też nie chce przepłacać - dobra jakość adekwatna do ceny to mój cel).Tu nasuwają się 2 pytania - jak silnik będzie to znosił oraz czy dotyka mnie problem powstawania luzów zaworowych jak w Clio III (nie mogę nigdzie tego znaleźć, ale podejrzewam, że obydwa auta posiadają silnik o tym samym symbolu) ?Jak uciążliwa i problematyczna jest regulacja tych luzów i czym one własciwie się objawiają? (nie chce jechać na gazie czy może dużo pali).Wg. moich obliczeń wydając na instalacje ok 2500-2800zł zwróci mi się ona po 12-14 m-cach. Nie chcę jednak montować czegoś, co będę musiał regulować raz w miesiącu.Pozdrawiam

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Rzeczywiście silniki 1.2 16V w Twingo i Clio III to te same jednostki napędowe posiadające regulowane luzy zaworowe. Podczas eksploatacji na gazie regulacje luzów zaworowych należy wykonywać nieco częściej (co około 15-20 tys. km). Dodatkowo oprócz instalacji IV generacji polecałbym montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych, mający na celu zmniejszenie ryzyka przedwczesnego zużycia głowicy. Jeżeli chodzi o markę instalacji to może być to np.: AC Stag, BRC, Elpigaz, Landi Renzo.
Regulacje luzów zaworowych najlepiej przeprowadzać w warsztatach zajmujących się marką Renault. Zmniejszenie luzów zaworów wydechowych (bo z takim zjawiskiem mamy najczęściej do czynienia) w początkowej fazie objawia się niestabilną pracą na biegu jałowym zarówno na benzynie jak i gazie, zmniejszoną dynamiką, zwiększonym spalaniem, a w efekcie końcowym wypadaniem zapłonów, brakiem pracy jednego z cylindrów aż po wypalenie gniazda zaworów.

sobota 2011-01-08
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ABC Autogaz Bogdan Przybylski
Gnieźnieńska 132
62-006, Bogucin
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie