Pytanie:
Witam,
Problem polega na szarpaniu autem podczas hamowania silnikiem. Na PB objaw nie występuje. Przy włączeniu funkcji cut-off i wysokim procentem zubożenia mieszanki auto nie szarpie przy hamowaniu silnikiem, jednak na dodanie lub puszczenie gazu reaguje szarpnięciem. W jaki sposób rozwiązać ten problem?
Myślałem, żeby wyłączyć cut-off i zmienić ustawienia bezwładności TPS, czy to może mieć wpływ na szarpanie podczas hamowania?
W tej chwili mam typ czujnika "lin 0-5V", bezwładność TPS na biegu jałowym "0,4 V". A może czas nakładania faz benzyna/gaz mam 1 s.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW instalacjach II generacji funkcja CUT-OFF działa bardzo wolno i często powoduje szarpanie przy wyjściu z "hamowania silnikiem". Prawidłowe ustawienie to wartość otwarcia silnika krokowego w funkcji CUT-OFF mniejsza o około 30% od średniego otwarcia silnika krokowego podczas pracy na średnich obrotach. Przyczyną szarpania przy "zdjęciu nogi z gazu" może być źle dobrany "mixer" lub niewłaściwie wyregulowany reduktor na biegu jałowym.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl