Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki obu wymienionych w pytaniu samochodów można bez przeszkód dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszą propozycją wydaje się Opel Astra ponieważ jego silnik 1.6 16V (100 KM) ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymaga okresowej regulacji luzów zaworowych.
Silnik 1.4 (75KM) samochodu Renault Thalia ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo kontrolować i ewentualnie korygować. Pomimo zastosowania ręcznej regulacji luzów zaworowych silnik ten bardzo dobrze sprawuje się na LPG i nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl