Uwagi pytającego:
Nie wiem czy prawidłowo wybrałem silnik, bo on nie ma 115 KM, a 103-105 KM i jest to TwinPort 1.6, Astra Kombi 2004 r. Dokładny typ tego silnika to Z16XEP i tu mam w internecie sprzeczne opinie, w większości negatywne by nie gazować z powodu kłopotów z zaworami. Jakie jest Państwa zdanie?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plFaktycznie zdarzają się niepochlebne opinie na temat silnika Z16XEP eksploatowanego na gazie. Moim zdaniem wynikają one z niestosowania lubryfikacji i niewykonywania kontroli luzów zaworowych. Według mnie silnik ten może być poddany konwersji na zasilanie LPG. Można ją wykonać z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub tego samego typu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Z uwagi na wrażliwą na gaz głowicę w silniku tym należy bezwzględnie stosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikacja, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG).
Niezależnie od zastosowanego rodzaju gazowego układu zasilania (IV lub V generacja) należy w tym silniku okresowo (co około 30 tys. km) kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl