Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 8,9 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Hybryda z LPG - zasięg


Hybryda z LPG. Czy to ma sens?


Hybryda - łatwa adaptacja na LPG

Piątek 2020-09-11

Jaką instalację LPG wybrać?

Opel Astra (2012), 2.0 CDTI sport 165 KM

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Opel Astra 2012 r., 2.0 CDTI sport 165km Jednostka napędowa tego Autka to silnik o zapłonie samoczynnym - DIESEL, można oczywiście zamontować instalację LPG tzw. gazodiesel, działa to na zasadzie zastąpienia jakiejś części paliwa ON przeważnie około 30% paliwem LPG, taka instalacja bardzo dobrze sprawdzi się w samochodach użytkowych (ciągniki siodłowe i różnej maści samochody dostawcze), gdyż koszt montażu i powolna stopa zwrotu - zastępujemy tylko 1/3 paliwa ON jest mało opłacalna w samochodach osobowych. Spalanie ON w tym samochodzie oscyluję w granicy 7L/100km, po montażu LPG spadło by do około 4,5 - 5L/ 100km a reszta to paliwo LPG więc oszczędności na 100km wahałyby się w okolicy 4zł. Moim zdaniem mało opłacalna inwestycja jeśli chodzi o montaż w samochodzie osobowym.
Piątek 2020-09-11

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Zastosowany w samochodzie Opel Astra (2012) silnik 2.0 CDTI (165 KM) jest jednostką napędową o zapłonie samoczynnym. Oczywiście można ją dostosować do zasilania LPG. Na rynku są dostępne instalacje gazodieslowskie, które zasilają silnik jednocześnie olejem napędowym i LPG. Nie ma jednak możliwości całkowitego zastąpienia dawki paliwa autogazem, co powoduje, że rozwiązanie takie w tym samochodzie może okazać się nieopłacalne.

Opłacalność montażu instalacji gazowej w samochodzie z silnikiem Diesla można sobie dokładnie przeliczyć korzystając z naszego Kalkulatora.

Największą opłacalność gazodieslowskie układy zasilania osiągają w dużych pojazdach użytkowych, które zużywają spore ilości paliwa i osiągają znacznie większe przebiegi roczne.

Piątek 2020-09-11

Do tego samochodu pasują instalacje: