Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody, które pojawiły się w pytaniu
można dostosować do zasilania LPG.
Według mnie najlepszym wyborem wydaje się Megane 2.0 (190 KM) ponieważ z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych i może być dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). W przypadku Astry z silnikiem 1.6 (180 KM) także można zastosować oferowane na rynku systemy IV generacji lub instalację V generacji ale trzeba pamiętać, że należy dodatkowo zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zamontowania instalacji IV generacji). Silnik ten wymaga także okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
Natomiast jednostka napędowa 1.6 SIDI Turbo (170 KM) Opla Astry jest wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny i wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji, do których mam dostęp wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez Lovato i Prinsa.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl