Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki obu pojazdów można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszym wyborem wydaje się Opel ponieważ jego silnik 1.4 Turbo (140 KM) ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i nie wymaga stosowania lubryfikacji.
W silniku 1.6 Ti-VCT (105 KM) Forda Focusa w przypadku użycia systemu IV generacji należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Wymaga on także okresowej kontroli i ewentualnej korekty wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km), niezależnie od rodzaju zastosowanego gazowego układu zasilania.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl