Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW Oplu Astrze z 2016 r. (Astra K) był stosowany już silnik 1.6 SIDI Turbo (A16SHT) o mocy 200 KM (147 kW). Jest to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania, specjalnie opracowanej, instalacji dedykowanej.
Według informacji publikowanych przez producentów i importerów instalacji gazowych wynika, że silnik ten nie został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG.
Chyba, że chodzi o Astrę J. W niej był jeszcze oferowany silnik 1.6 (A16XER) 115 KM (85 kW). Jest to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny, którą można poddać adaptacji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Instalacja IV generacji wymaga zastosowania dodatkowej ochrony zaworów, np. w postaci lubryfikacji.
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzu zaworowe, których wartości należy okresowo (na gazie co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl