Uwagi pytającego:
Czy we wskazanym silniku nie występują problemy w związku z montażem LPG (wypalanie gniazd zaworowych)?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 1.8 (140 KM) stosowany w samochodzie Opel Insignia (2011) ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. W związku z tym wymaga okresowej kontroli, ewentualnie regulacji ich wartości. Przy eksploatacji na gazie co około 30 tys. km. Zaniedbanie tej czynności obsługowej w jednostce napędowej użytkowanej na LPG może skutkować przedwczesnym zużyciem gniazd zaworowych.
Natomiast nie ma przeszkód by zasilać ten silnik LPG. Można to zrobić z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Zastosowanie systemu IV generacji wymaga montażu układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Instalacja V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl