Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 2.0 Turbo (220 KM) stosowany w Insigni to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca dedykowanej instalacji gazowej. Dane z których korzystam wskazują, że ta jednostka napędowa została opracowana pod kątem zasilania LPG tylko przez firmę Prins (w tej wersji nadwoziowej).
Jest to system VI generacji, w którym LPG w stanie ciekłym jest podawane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe.
Instalacje do tego silnika w Insigni w wersji sedan lub lilftback oferują także Landi Renzo i AC S.A. (STAG). Są to systemy bazujące na instalacjach gazowych IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny).
Różnica w eksploatacji systemów (IV i VI generacji) polega na tym, że silnik zasilany LPG za pomocą systemu bazującego na IV generacji (Landi Renzo, STAG) w trybie pracy na LPG zużywa paliwo gazowe i pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Natomiast system VI generacji (Prins) w trybie LPG zasila silnik wyłącznie gazem. Silnik może być nawet uruchamiany bezpośrednio na LPG.
Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!
Do tego samochodu pasują instalacje:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl