Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 2.0 Turbo 220 KM (162 kW) stosowany w samochodzie Opel Insignia (2009) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji jakimi dysponuję wynika, że systemy LPG do tego silnika opracowali: LANDI RENZO, Prins, STAG i Zavoli.
Natomiast silnik 1.8 140 KM (103 kW) jest zasilany przez wielopunktowy pośredni wtrysk benzyny. Może być zatem poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Instalacja IV generacji w tym silniku wymaga zastosowania lubryfikacji. Dodatkowo silnik ten wymaga okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl