Pytanie:
Witam,
Wtryskiwacze i reduktor także Versus. Mam taki problem, że przy wciśnięciu pedału gazu na LPG silnik dławi się kilka sekund zanim załapie. Na Pb ten problem nie występuje. Wymieniłem już na nowe, świece, kable, cewkę, reduktor, wtryskiwacze, przewody gumowe, wszystkie filtry LPG i Pb i nadal jest ten problem. Wyczyściłem także EGR oraz przepustnicę.
Zauważyłem po odczytach, że na Pb sonda lambda działa poprawnie, a na LPG wskazuje tylko wysoki poziom nie chodzi góra dół i mieszanka cały czas jest bogata. Dodam że odczyty przepływomierza i czujnika przepustnicy są w normie czyli działają poprawnie. Szukam rozwiązania od dłuższego czasu i nie mam już pomysłu. Prośba o wskazanie co można jeszcze zrobić i czy szukać problemu w instalacji LPG czy w Pb, bo wydaje się, że LPG jest OK, chyba, że coś z komputerem padło po 7 latach?
Z góry dziękuje za pomoc i wskazówki co można jeszcze zrobić, wymienić, poszukać.
Z góry dziękuje.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli sonda lambda podczas pracy na gazie wskazuje bogatą mieszankę, problemem może być za duża dawka gazu. Zbyt duża dawka gazu (nawet chwilowa) może być spowodowana np. niewłaściwą regulacją, zbyt dużymi dyszami wtryskiwaczy gazu lub przez niewłaściwie obsługiwane przez instalację gazową tzw. "dotryski" benzyny.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl