Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Opel Vectra (2003), 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2024-07-11

Jaką instalację LPG wybrać?

Opel Vectra (2003), 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Marcin Dziewiątkowski

Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju
Do auta Opel Vectra 2003 r., 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) polecam instalację opartą na następujących komponentach:
Sterownik STAG Diesel-4
Wtryskiwacze STAG AC W02
Reduktor STAG R02 EL

Jeśli chodzi o szczegóły montażu i wyceny, proszę o kontakt z wybranym punktem montażu. Listę polecanych przez nas serwisów można znaleźć pod linkiem: https://stagdiesel.pl/znajdz-warsztat/

Pozdrawiam
Marcin, doradca techniczny STAG
czwartek 2024-07-11

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Opel Vectra 2003 r., 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) Jednostkę napędową tego samochodu można dostosować do zasilania paliwem LPG. Instalacja LPG w tego typu jednostce napędowej działa na zasadzie zastępowania paliwa, czyli zabieramy część ON i w to miejsce podajemy LPG. Proporcje w jakich to następuje to średnio 60% ON do 40% LPG. Instalację tego typu są trochę droższe a stopa zwrotu znacznie wolniejsza niż w przypadku silników benzynowych. Oczywiście nie zniechęcam do montażu, ale realne oszczędności przy dzisiejszych cenach paliw to coś w okolicy max 5 zł na 100 kilometrów. Autko by musiało robić coś w okolicy 100 tys/km rocznie i być w eksploatacji przynajmniej 3 lata żeby odczuć korzyść z tego rozwiązania w portfelu.
czwartek 2024-07-11

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Zastosowany w samochodzie Opel Vectra (2003) silnik 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) jest jednostką napędową o zapłonie samoczynnym (silnik Diesla).

Zasilanie takich silników paliwami gazowymi jest jak najbardziej możliwe, jednak stopień zastąpienia oleju napędowego gazem nie będzie przekraczał 50%. Wpływa to na ekonomikę użytkowania.

Instalacja do silnika Diesla jest znacznie droższa niż do silnika benzynowego, co w połączeniu ze wspomnianym, jedynie 50-procentowym (a realnie jeszcze niższym) stopniem zastąpienia powoduje, że koszt instalacji zwraca się znacznie wolniej i jej zastosowanie ma ekonomiczne uzasadnienie tylko wtedy gdy auto wykonuje duże przebiegi.

Warto zatem najpierw sprawdzić opłacalność takiego rozwiązania, korzystając z Kalkulatora gazeo.pl.

Dodatkowo polecam porcję wiedzy na temat gazowych układów zasilania stosowanych w silnikach Diesla w artykule "Fugazi - gazodiesel wraca do łask".

piątek 2024-07-12

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      DRETAN Maciej Pająk
    Pocztowa 87
    72-004, Tanowo
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie