Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Opel Vectra (2003), 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2024-07-11

Jaką instalację LPG wybrać?

Opel Vectra (2003), 2.2 DTI ECOTEC (125 KM)

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Marcin Dziewiątkowski

Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju
Do auta Opel Vectra 2003 r., 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) polecam instalację opartą na następujących komponentach:
Sterownik STAG Diesel-4
Wtryskiwacze STAG AC W02
Reduktor STAG R02 EL

Jeśli chodzi o szczegóły montażu i wyceny, proszę o kontakt z wybranym punktem montażu. Listę polecanych przez nas serwisów można znaleźć pod linkiem: https://stagdiesel.pl/znajdz-warsztat/

Pozdrawiam
Marcin, doradca techniczny STAG
czwartek 2024-07-11

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Opel Vectra 2003 r., 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) Jednostkę napędową tego samochodu można dostosować do zasilania paliwem LPG. Instalacja LPG w tego typu jednostce napędowej działa na zasadzie zastępowania paliwa, czyli zabieramy część ON i w to miejsce podajemy LPG. Proporcje w jakich to następuje to średnio 60% ON do 40% LPG. Instalację tego typu są trochę droższe a stopa zwrotu znacznie wolniejsza niż w przypadku silników benzynowych. Oczywiście nie zniechęcam do montażu, ale realne oszczędności przy dzisiejszych cenach paliw to coś w okolicy max 5 zł na 100 kilometrów. Autko by musiało robić coś w okolicy 100 tys/km rocznie i być w eksploatacji przynajmniej 3 lata żeby odczuć korzyść z tego rozwiązania w portfelu.
czwartek 2024-07-11

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Silnik 2.2 DTI ECOTEC (125 KM) zastosowany w samochodzie Opel Vectra (2003) jest jednostką napędową o zapłonie samoczynnym. Jest to silnik Diesla.

Gazowe układy zasilania do tego rodzaju jednostek napędowych są oferowane przez producentów samochodowych instalacji gazowych. Jednak trzeba mieć świadomość, że stopień zastąpienia oleju napędowego dwukrotnie tańszym gazem (który daje oszczędność) nie będzie przekraczał 50%, co wpływa na ekonomikę użytkowania.

Instalacje gazowe do silników Diesla są znacznie droższe, co w połączeniu ze wspomnianym, jedynie 50-procentowym stopniem zastąpienia powoduje, że koszt instalacji LPG w silniku o zapłonie samoczynnym zwraca się znacznie wolniej, co oznacza, że do osiągnięcia opłacalności takiego rozwiązania auto musi wykonywać znacznie wyższe przebiegi.

Proszę sprawdzić opłacalność instalacji gazodieslowskiej w Pańskim przypadku. Najwygodniej zrobić to z wykorzystaniem Kalkulatora gazeo.pl.

Dodatkowo polecam artykuł "Fugazi - gazodiesel wraca do łask" gdzie znajdzie Pan wiele ciekawych informacji na temat stosowania zasilania LPG w samochodach z silnikami Diesla.

piątek 2024-07-12

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      SUPRAL
    Al. Kasprowicza 111
    51-146, Wrocław
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie