Uwagi pytającego:
Witam, Proszę bardzo o pomoc w wyborze autka do 22 tys. zł. Bardzo bym chciał oszczędniejsze autko na gaz ale czytam wszystkie te informacje o ręcznej regulacji luzów zaworowych i tak szczerze już nie wiem co mam wybrać bo z tego co wybrałem to nic chyba się nie nadaje do gazu LPG. Bardzo proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi sugestie. Rocznie przejeżdżam maksymalnie 13 000 km.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
można z powodzeniem poddać konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zastosować w nich układy lubryfikacji.
Silniki wszystkich tych samochodów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Jeśli nie chce Pan samochodu z regulowanymi ręcznie zaworami zaworowymi to trzeba poszukać czegoś z hydraulicznymi popychaczami. W Oplu może to być silnik 1.4 turbo, a w przypadku Toyoty cała rodzina jednostek napędowych Valvematic.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl