Pytanie:
Mam Zafirę z silnikiem o kodzie Z18XER. Zamierzam zamontować instalację gazową. Instalator zaproponował BRC 32, sterownik BRC, reduktor BRC. Pytanie dotyczy przede wszystkim lubryfikacji. Po usłyszeniu informacji, że 90% moich jazd jest w odległości do 30 km, a 10 % to wyjazdy dłuższe, zaproponował, by zamiast zainstalowania lubryfikatora, uruchomić w sterowniku funkcję VSR, która powoduje dotrysk benzyny podczas jazdy na wyższych obrotach. Ma to zapobiegać wypalaniu gniazd zaworowych w moim aucie. Czy uruchomienie funkcji VSR jest lepszym rozwiązaniem w mojej sytuacji, czy mimo wszystko lepsze będzie zamontowanie lubryfikatora?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plTrudno mi porównywać lubryfikację benzyną (w BRC VSR) do lubryfikacji zewnętrznej. Nie spotkałem się z badaniami porównującymi te dwa sposoby ochrony zaworów. Są firmy, które takie rozwiązanie stosują lub wręcz preferują. Z fizycznego punktu widzenia ma to sens. Pytanie tylko czy koszty takiej lubryfikacji nie będą wyższe?
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl