Pytanie
Witam
SAMOCHÓD z roku 2004 (nowe nadwozie). Od jakiegoś czasu pali się kontrolka Chek podczas diagnostyki w dwóch niezależnych warsztatach wykazało iż jest to usterka PO 420 (za mała sprawność katalizatora). Po wykasowaniu błędu przy jeździe na LPG kontrolka zapala się po 40-50 km. Gdy odstawiłem gaz i jeździłem na benzynie kontrolka nie zaświeciła się ponownie przez ponad 170 km. Po regulacji w warsztacie (pracownik stwierdził zbyt ubogą mieszankę o 20%) po przejechaniu 220 km znowu zapaliły się kontrolki. Jaka może być przyczyna czy to coś z instalacją gazową czy faktycznie "skończył" mi się katalizator...??? Z góry dziękuję za pomoc
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plBłąd niskiej sprawności katalizatora zdarza się w Toyotach. Ma na to wpływ sposób eksploatacji i przebieg auta. Na gazie z uwagi na inny charakter gazów wylotowych ta usterka może uwidocznić się nieco wcześniej. By jednak stwierdzić rzeczywisty stan katalizatora niezbędna jest wizyta w warsztacie i przeprowadzenie chociażby analizy spalin.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl