Pytanie
Używam samochód Hyundai Lantra, silnik jak w Accent 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera Lov Eco:Lov EcoGeneral OgólneConnection Type:LovatoSoftware Version:3.0Hardware Version:8.2Production Date:14-3-0Oxigen Sensor Sonda LambdaType: 0-1VOxigen Sensor Heat Time Czas nagrzewania sondy(from 5s to 2375s): 15sIdle’s Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110VOut of Idle Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110VPower’s Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110VTpsType: 0-5V Increasing WzrastającyIdle Outgoing Fixed Tps Threshold (V): DisabledOxigen Sensor: 0.14VMonoBosch Tps Hysteresis(V): 2.00VPower’s Tps Threshold(V): 3.51V Ile tu powinno być? Może 0.37VActuator SerwomotorCold Oxigen Sensor Actuator Position [0...255]: 0Power’s Open Loop Position [Disabled,20...240]: DisabledOptimum Position: Self Regulating SamoregulacjaMaximum Opening Max otwarcie: +25%Maximum Closing Max zamknięcie: -12%Idle Maximum Opening Maksymalne otwarcie na minimum: +12%Idle Maximum Closing Maksymalne zamknięcie na minimum: -25%Maximum Opening with Skimmed Tps: +25%Optimum Position: 80 Ile tu powinno być? Może 55?Close LoopInitial Enrichement Step Time [5...255ms]: 20msFinal Enrichment Step Time [5...255ms]: 120msInitial Enleanement Step Time [5...255ms]: 40msFinal Enleanement Step Time [5...255ms]: 160msTime Increasing Rate Between Steps [5...255ms]: 20msIdle Enrichment Step Time [5...255ms]: 60msOut of Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 35msIdle Enleanment Step Time [5...255ms]: 80msOut of Idle Enleanement Step Time[5...255ms]: 60msEnrichment Step Number at the First Lean [0...255]: 1Enleanement Delay at the Fist Rich [0...255ms]: 120msBooster BosterIdle Out going Booster Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 10Booster Idle In going Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 0Booster Aplitude [-127...+127]: 10Booster Enable: okBooster Tps Threshold [0..5V]: 0.78V Ile tu powinno być? Może 0.37V?Emulation EmulacjaHigth Level Duration Czas trwania wysokiego poziomu (0...5.1s): 0.50sLow Level Duration Czas trwania niskiego poziomu(0...5.1s): 0.50sNumber of Impulse for Packet Ilość impulsów na pakiet (0...255): 0Open Circuit Duration Czas trwania obwodu otwartego (0...1305s): 0.00sOscillation Frequency Częstotliwość balansowania (1..8Hz): 1.00HzEmulation Type Typ emulacji: Square Wave Fala prostokątna
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plDla Hyundai-a Lantra ustawienie sondy lambda jest prawidłowe, czujnik położenia przepsutnicy (tps) również prawidłowy. Parametry zakresu pracy silnika krokowego są prawidłowe, natomiast średnie jego otwarcie zależy od różnych cznynników (np. czystości filtra powietrza, rodzaju miksera, rodzaju reduktora i jego stanu technicznego). Ustawienia dla pętli zamkniętej powinny zostać takie jak fabryczne. Wzbogacenie włącza się zależnie od potrzeb pracy danego auta i preferencji klienta. Ustawienia emulacji sondy lambdy są również prawidłowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl