Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Peugeot 107 (2012), 1.0 L3 68 KM (50 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2016-06-22

Pytanie o eksploatację instalacji.

Peugeot 107 (2012), 1.0 L3 68 KM (50 kW)

Pytanie:

Witam,

Chciałem się dowiedzieć jaką instalację powinienem założyć do Peugeota 107. Miałem kiedyś autko małe z gazem i byłem zadowolony, chciałbym wiedzieć o co mam pytać instalatora i czego chcieć ponieważ auto pali około 4.5 litra na 100km i jeśli miałaby być jeszcze zużywana benzyna do chłodzenia wtrysków to czy jest sens zakładania gazu bo to chyba byłoby nieopłacalne.

Dziękuję
Pozdrowienia Rysiek

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Takich małych silników, wbrew pozorom, adaptuje się na gaz dość dużo, a opłacalność zależy od rocznych przebiegów auta. Dotrysk benzyny, stosowany zamiennie z lubryfikacją, jest niewielki i nie powoduje znacznego spadku opłacalności przy eksploatacji na gazie. Poza tym silnik ten nie jest specjalnie wymagający pod kątem zastosowanych komponentów gazowego układu zasilania i może być dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Trzeba pamiętać o konieczności zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zamontowania instalacji IV generacji). Jest to rozwiązanie zabezpieczające gniazda zaworowe i zawory przed ewentualnym uszkodzeniem, podobnie jak wspomniany przez Pana dotrysk benzyny (chłodzenie wtryskiwaczy przez dotrysk benzyny jest stosowane w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny, a Pana silnik ma pośredni wtrysk). W mojej ocenie lubryfikacja poprzez dotrysk benzyny jest chyba bardziej kosztowna w użytkowaniu niż dodatkowy układ podający specjalny środek lubryfikujący do kanałów dolotowych silnika.

Bardzo ważna w tym silniku jest także okresowa kontrola (na LPG co około 30 tys. km) i ewentualna korekta wartości luzów zaworowych.

piątek 2016-06-24
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie