Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów można dostosować do zasilania LPG. Z pewnością taniej będzie poddać adaptacji silniki Nissana, ponieważ można to zrobić z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji.
Silniki obu Nissanów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Natomiast silnik 1.6 156 KM (115 kW) samochodu Peugeot 3008 jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga on zastosowania instalacji dedykowanej. Silnik ten jest stosowany w samochodach Citroen i Peugeot. Jest to zatem dość popularna jednostka napędowa, którą opracowało pod kątem zasilania LPG kilku producentów instalacji gazowych (KING, Landi Renzo, Lovato, Prins, Tartarini i Zavoli).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl