Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszymi propozycjami wydają się Peugeot 307 i VW Sharan, ponieważ nie wymagają stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Ich silniki mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu.
Silniki Toyoty i Forda mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, co wymaga zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych. Ponadto luzy zaworowe wymagają okresowej (zgodnej z wymaganiami producenta silnika) kontroli i ewentualnej korekty ich wartości.
Oczywiście lubryfikacja jest konieczna przy zastosowaniu instalacji IV generacji. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl