Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Peugeot 5008 (2013), 1.6 120 KM (88 kW) 120 VTi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2017-07-19

Jaką instalację LPG wybrać?

Peugeot 5008 (2013), 1.6 120 KM (88 kW) 120 VTi

Uwagi pytającego:

Witam, Chciałbym zakupić auto z myślą o instalacji gazowej, ale nie do końca wiem z jakim silnikiem kupić, żeby nie było problemu z instalacją gazu. Bardzo proszę o informację, które z poniższych silników najlepiej nadają się do gazu: Renault Grand Scenic : - 1.4 TCe 16V 130 KM - 1.6 16 V 110 KM - 1.6 16 V E85 eco2 110 KM - 2.0 16 V 140 KM - Energy TCe 115 KM - Energy TCe 130 KM Peugeot 5008: - 1.6 THP 156 KM - 1.6 VTi 120 KM Proszę również o informację czy w przypadku różnej instalacji gazowej (z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim), żywotność/awaryjność silnika lub instalacji jest większa/mniejsza? Wyczytałem, że w niektórych modelach trzeba zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych oraz sprawdzać luzy zaworowe co jakiś czas. Proszę o informację czy w tych modelach aut jest to uciążliwe i kosztowne? Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Mariusz

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Silniki samochodów Renault Grand Scenic i Peugeot 5008:

  • 1.4 TCe 16V 130 KM
  • 1.6 16V 110 KM
  • 1.6 16V E85 eco2 110 KM
  • 2.0 16V 140 KM
  • 1.6 VTi 120 KM

można poddać konwersji na LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silniki 1,4 TCe 16V 130 KM i 2,0 16V 140 KM w przypadku zastosowania instalacji IV generacji wymagają dodatkowej ochrony zaworów, np. w postaci lubryfikacji. Mają one także ręcznie regulowane luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.

Silniki 1,6 THP 156 KM jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: KING, Lovato, Prins, STAG i Tartarini. Aby precyzyjnie dobrać system należy znać rocznik samochodu i kod silnika.

Silniki:

  • Energy TCe 130 KM
  • Energy TCe 115 KM

są także jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które nie zostały dotychczas opracowane pod kątem zasilania LPG przez żadnego z producentów instalacji gazowych w wymienionym w pytaniu modelu samochodu.

Instalacja z bezpośrednim wtryskiem LPG (VI generacja) nie jest oferowana do żadengo z wymienionych w pytaniu silników. Są to systemy dedykowane do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny oferowane przez firmy Prins i Vialle.

Rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania (IV, V czy VI generacja), przy prawidłowym dobraniu komponentów, poprawnym ich zamontowaniu i późniejszej terminowej obsłudze instalacji gazowej i silnika (przede wszystkim sprawdzanie i regulacja zaworó czy obsługa układu zapłonowego) nie ma wpływu na zmniejszenie żywotności czy zwiększenie awaryjności jednostki napędowej oraz samego systemu gazowego.

czwartek 2017-07-20

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      ALLTOP Bartłomiej Grudny
    Niedotrzymska 1
    03-795, Warszawa
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie