Pytanie
Witam,Mam taki problem. Kupiłem w niedzielę Ibizkę 2 1999 5 dzrwi B+G , niestety podczas dojeżdżania na przegląd "strzeliło" i "padło" - kolektor. Okazało się, że jest zwykła instalacja (ta tuż przed sekwencją ) (mechanik od razu, że lipa, że sekwencja musi itd ) czekam teraz na wymianę kolektora i się obawiam, czy znowu mi nie wybuchnie. W związku z tym proszę o pomoc jak rozmawiać z mechesem, żeby mi to autko przygotował do jazdy na tym gazie i czy długo na drugim plastiku pojeżdżę. Wiem, że do mojej wersji jest odpowiednik metalowy ale dowiedziałem się, że kolektor metalowy jest "podobno" innego kształtu i powoduje kiszkę na benzynie i kaleczy to samochód czy to prawda? Może udałoby mi się wysupłać coś na sekwencję ale czy warto zmieniać, czy zostać na zwykłej instalce? Proszę o pomoc bo już nie wiem, czy zakładać metalowy i zostać przy tej, czy plastik i sekwencja bo z kasą generalnie krucho Za pomoc dziękuję
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plInstalacja II generacji niesie za sobą ryzyko "strzału" i nie ma możliwości zabezpieczenia auta przed tym zjawiskiem. Wymiana kolektora na metalowy rzeczywiście może się wiązać z pogorszeniem pracy silnika, a i tak nie uchroni przed strzałem i możliwością uszkodzenia np. MAP-sensora lub obudowy filtra powietrza. Tak więc najlepszym i mimo wszystko najtańszym rozwiązaniem jest zmiana systemu na IV generację.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl