Pytanie
Mam problem z poszarpywaniem podczas przyspieszania (dodawania gazu na II, III a czasem i na IV biegu), w zakresie obr. 1000-2500 przy większym obciążeniu (np. z niskich obrotów i częściej przy nierównym terenie). Wygląda to jakby nie dostawał gazu na ułamek sekundy (lub 2-3 szarpnięcia pod rząd). Co najgorsze w tym wszystkim padają mi cewki w listwie wtryskiwaczy. Wiążę to z tym, bo wymieniłem już 4 listwy. Ostatnio na Taurus (wcześniej 3x Matrix). Pada zawsze ta sama cewka 2 wtryskiwacza. Raz zniszczona została końcowy US sterownika, też drugiego wtryskiwacza. Wymieniłem sterownik, regenerowałem reduktor (IG1) bez zmian. Podstawowe rzeczy typu filtry gazu, powierza, świece, cewki - oczywiście wymienione - bez wpływu na usterkę. W diagnozie oprogramowania wyskakuje błąd 2 wtryskiwacza i przełącza na benzynę. Jak wyłączę kontrolę diagnozy wtryskiwaczy - nie przełącza, ale problem pozostaje. Co gorsza jeśli pojeżdżę tak dalej to po jakimś czasie (miesiąc do kilku) pada cewka wtryskiwacza drugiego. Skończyły mi się pomysły, ale problem pozostaje. Gazownicy wymieniają kolejne cewki wtrysków i dalej to samo. Mam instalację od 2003 r. od 2 lat problem. (4 listwy i sterownik :(.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plUsterka może być bardzo trudna do zdiagnozowania, spotkałem się kiedyś z tego typu zjawiskiem i wówczas powodem były źle dobrane świece zapłonowe do silnika, choć pozornie mogłoby się wydawać, że nie ma to wpływu na uszkadzanie centrali gazowej czy cewki wtryskiwacza Matrix.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl