Pytanie
Witam, Posiadam Audi c4 2.3 z mechanicznym wtryskiem i gazem 2 gen. Mój problem polega na tym, że raz na kilka odpaleń auta robi się tak, że silnik wkręca się na maxxx 2800-3100 obr ORAZ nie trzyma KOMPLETNIE wolnych obrotów i ogólnie poszarpuje lub jest zamulony.. dzieje się tak też gdy np jadę dłuższą trasę tzn 200 km przejadę ok potem dojeżdżam do przejazdu kolejowego/stopu itp i gaśnie gdy nogę z gazu zdejmę lub chcę wyprzedzić i dobijam do 3 tys i koniec zacina się ogólnie.. Po takiej akcji odpalam ponownie czasami jest ok, czasami się ponawia akcja lub ponowne odpalenie i jest ok. Parownik po regeneracji, dawka na analizatorze ustawiana, spalanie LPG w normie, na PB tej akcji w ogóle nie ma.. a podane zjawisko jest losowe, nie wpływa na nie temperatura zewnętrzna, temp silnika czy też styl jazdy- kompletne LOTTO.. pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNiestety diagnostyka "na odległość" wtrysków mechanicznych z instalacjami II generacji jest "bardzo trudna" i przypomina wymienione przez Pana LOTTO:-)
Mimo, iż objawy nie występują na benzynie nie oznacza to, że problem nie leży po stronie układu benzynowego, a mianowicie np. zacinającej się klapy spiętrzającej przepływomierza. Proponuję sprawdzić czy klapa ta jest prawidłowo ustawiona i nie zacina się w pełnym zakresie pracy. Jest to oczywiście tylko jedna z możliwości, ale jak zaznaczyłem na wstępie taka diagnostyka jest niezmiernie trudna i wymaga czasami sprawdzenia krok po kroku kolejnych elementów.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl