Pytanie
Witam! Zamontowałem instalacje w Probe 2.2 turbo. Mam dysze 4mm i nadal występuje szarpanie, przydławianie przy ostrej jeździe. Przed rozgrzaniem auto na gazie wogóle nie daje rady przyspieszać z turbiną, po rozgrzaniu jest lepiej, ale z kolei wolne obroty nie sa zadowalające. Przy mniejszych dyszach problem był większy. Zwiększenie dawki gazu ręcznie poprawia pracę z turbiną na wysokich obrotach, ale wolne obroty są nie do zniesienia. Dodaje, że mam reduktor do 200 koni (różni gazownicy twierdzą, że to "złoty reduktor"). Spalanie gazu przy 100km/h zadowalające ~8-9l . Komputer Stag 200. Co można na to poradzić ? Wielkokrotne wizyty w warsztacie montującym nie przyniosły zadowalającego rezultatu, z kolei inny zakład też sobie nie może poradzić.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plBardzo trudno jest, nie widząc auta, zdiagnozować je zwłaszcza jeżeli jest to auto z trubiną a problem dotyczy szarpania na gazie. Przyczyn takiego zachowania może być bardzo wiele. W przypadku tego modelu - 150 KM z 4 cylindrów - średnica dyszy wtryskiwaczy gazowych 4mm według mnie jest zbyt duża. Proponuję zamontować dysze o średnicy 2.5mm i pominąć proces autokalibracji. Kalibrację należy przeprowadzić ręcznie podczas próby drogowej zwracając uwagę czy ciśnienie na reduktorze przy załączeniu turbiny narasta (powinno rosnąć a nie spadać przy zwiększaniu obciążenia).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl