Pytanie
Witam!!!
Jestem posiadaczem Renult Koleos z silnikiem 2,5 16V 171KM. Auto ma przejechane 80 tys. km, a na gazie jakies 26 tys.. Od pewnego czasu auto przy pierwszym przełączeniu pracuje na 3 gary przez jakieś około 100 m później pracuje lepiej chociaż przy 2800 obr./min. zaczyna słabnąć i lekko poszarpywać. Instalacja to Landi Renzo 4 generacja bez lubryfikacji.
Samochód jest po wymianie wtryskiwaczy i regeneracji parownika. Gazownik stwierdził, że potrzebna jest regulacja luzu zaworowego. Bylem pewien, że w tym modelu jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego! Bardzo prosze o pomoc co jeszcze może być powodem złej pracy instalacji i czy faktycznie trzeba ustawiac luz zaworowy???
Z góry dziekuję
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOpisany przez Pana silnik ma regulowane luzy zaworowe i konieczna jest ich okresowa kontrola, ewentualnie regulacja. Zbyt ciasne luzy zaworowe w początkowej fazie powodują nierównomierną pracę silnika na biegu jałowym, jednak zjawisko to występuje zarówno na benzynie, jak i na gazie. Najbardziej odczuwalne jest to rzeczywiście na zimnym silniku.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl