Pytanie
Witam bardzo serdecznie wszystkich,
Chciałbym podzielić się swoim problemem i jednocześnie prosić o podpowiedź, co do jego rozwiązania.
Mam Mazdę 3, 2006r. Silnik 2,3, 166KM wersja USA, instalacja: AG centrum, reduktor Tomasetto, wtryskiwacze IG5 Noumea 2013 tm, instalacja z 2013 roku.
Problem wystepuje przy pierwszym przełączaniu benzyny na gaz. Temperatura otoczenia raczej nie ma wpływu. Gdy auto osiąga temperaturę przełączania na gaz i przerzuca paliwo, występuje jakby zjawisko jego braku. Czyli jeśli auto stoi i przełączy na gaz to gaśnie i tak można go odpalać i próbować przełączyć z 8 razy zanim załapie. Jak przełączenie wystapi podczas jazdy najlepiej przy okolo 70km/h to auto dławi tak jakby odciąć gaz i dopiero przy spadku prędkości do okolo 40-30km/h zaczyna załapywać paliwo (cały czas podczas przełączania pedał przyspieszenia mam wciśnięty do podłogi). Jak zacznie się etap załapywania gazu to chwilę poszarpie 2-3 s i potem jeździ normalnie. Można już przełączać gaz na benzynę i benzynę na gaz bez najmnieszych problemow.
Drugim problemem jaki trapi to auto jest intensywne przyspieszanie, podczas wciskania do podlogi pedału przyspieszenia przełącza mi benzynę na gaz informując że brakuje gazu w zbiorniku. A najlepsze jest to, że jak chce już po zwolnieniu auta przełączyć ponownie na zasilanie gazem to przez następne jakieś 3 minuty nie pozwala i cały czas piszczy, że brak gazu. Po kilkunastu próbach przerzucenia benzyny na gaz w końcu przełącza i znów można bez problemu jechać, oczywiście zbytnio nie wciskać na gaz bo sytuacja się z pewnością powtórzy (oczywiscie gaz jest w butli, testowalem nawet na pełnym tankowaniu).
Proszę o pomoc i podpowiedź jak to naprawić, gdyż byłem już kilka razy u gazownika. Auto raz zostało nawet na noc, wymienił wtryskiwacze, wgrali inny programi i nadal jest ten sam problem, a jest to denerwujące dla mnie jak i innych kierowców jak im zablokuję skrzyżowanie, bo auto nie przechodzi płynnie z benzyny na gaz i stoję jak ta sierota.
Dziekuję z góry z odpowiedź.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plObjawy opisane przez Pana wskazywać mogą na problemy z zabrudzeniem wtryskiwaczy gazu lub wadliwym ich funkcjonowaniem. Natomiast szarpanie przy dużym obciążeniu może wynikać z niewłaściwej kalibracji. Niestety, by trafnie stwierdzić przyczyny tych niedomagań konieczna jest diagnostyka w warsztacie, najlepiej rozpoczęta od "zimnego silnika".
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl