Pytanie
Witam,
Od 2001 roku posiadam Lanosa sedana, rok produkcji 2000, nabyłem go w salonie z zamontowaną oryginalnie instalacją LPG Bedini. Do chwili obecnej regenerowany parownik \"zestaw naprawczy\", wymieniany silnik krokowy jak też jeżdżone na ręcznym zaworze zamiast silnika krokowego. Od jakiegoś czasu instalacja działa jak chce, załączy się i jedzie normalnie, załączy się i zaraz gaśnie, załączy się i szarpie tak jakby nie dostawała gazu - to znaczy najpierw hamowanie silnikiem po czym zaskakuje i szarpie do przodu, po prostu nie ma reguły i nie wiadomo kiedy mi zgaśnie. Bywa też tak, że spadają obroty do zera, po czym zaczynają ponownie bardzo powoli wzrastać. Zdemontowałem silnik krokowy i przeszedłem na zawór ręczny tym nie mniej rzadziej ale silnik gasł. Wymieniłem sondę Lambda bo jak się okazało miałem uszkodzoną, założyłem silnik krokowy sytuacja nadal jest taka sama jak powyżej . Może by mi Pan coś doradził.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli objawy występowały nawet przy zdemontowaniu silnika krokowego i zastąpieniu go registrem, sugerować to może problemy z "mechaniką" instalacji LPG np. przestawiony mikser w rurze dolotowej, usterkę reduktora lub problemy z działaniem elektrozaworów gazowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl